Kalendář akcí
18192021222324
2526272829301
VÁNOČKA ROZÁRKA - ZÁPIS Z AKCE

Letošní Vánočka byla opět na Rozárce, tato chata je cílem našich vánočních výprav docela pravidelně, určitě jsme na ní byli nejméně čtyřikrát.  Její drobnou nevýhodou je, že je nepatrně za hranicemi, asi 3 km vzdušnou čárou na Slovensku. To s sebou nese tu nevýhodu, že je potřeba pas nebo občanka. Jako pokaždé, kdy jedeme do ciziny, si ji však několik jedinců nevyřídilo. Co s nimi? Doma je nenecháme a pro příště se poučí… Ovšem oni se najdou zase jiní…:)

Jede nás neurekom (asi 38) a proto nezbývá než jet auty, tedy sraz klasicky u LIDLu. Nalodíme se do všemožných aut a vzhledem k množství dárků a sjezdařského vybavení i do dodávky. Pak už směr Frýdek, Ostravice, Bíla a chata. Hanys ještě jede zařídit pojištění a Žizi dokoupit poslední potraviny. Zuzka bude vyjíždět později, bere účastníky vánočních dílen z Darkoviček.

Na chatu dorazíme mezi 18-19 (podle toho, co kdo zařizoval) a ta už je příjemně vytopená. Vaříme čaj, ubytováváme se a Hanys s Žizim vyráží připravit orienťáček podle chemických světel. Před osmou je hotovo a můžeme po skupinkách vyrazit. Na konci nás čeká překvapení v podobě táboráku, na kterém se vaří punč s džusu a ovoce a opékají špekáčky. Taky pouštíme prskavky. Po návratu na chatu dáme sušit oblečení  a buďto hrajeme deskovky, kulečník, fotbálek nebo jdeme spát.

V sobotu ráno nás čeká snídaně – stylově vánočka Po snídani si jdou všichni do herny vybrat běžkařské boty, jelikož celé dopoledne a odpoledne se budeme věnovat tomuto zimnímu sportu. Kolem deváté pak vyjíždíme na hřeben k chatě Doroťanka. Cesta nahoru není úplně procházka růžovým sadem, všichni krom Zuzky nasazujeme v kopci řetězy. Ale nahoru se dostaneme. U Doroťanky si každý vybere běžky a tyčky podle své velikosti a kupodivu mají všichni skoro přesně ty, co potřebují.  Vyzkoušíme si jejich obutí, sdělujeme základní zásady a předvádíme techniku a můžeme vyrazit. Někteří odvážně sjíždějí od Doroťanky pod vlek, což se neobejde bez pádů. Prvních 200 metrů pak trvá skoro stejně dlouho, jak celý závod v podání Gabriely Koukalové. Zuzka říká, že rozhodně bude točit, jelikož to bude komedie století. Sněhu není moc a tak musíme několikrát běžky sundat. Někde zase lesníci těží přímo na Beskydské magistrále i v půlce prosince… Nicméně pomalu postupujeme vpřed, technika se zlepšuje, pádů však neubývá, to k tomu patří. Cíl na Bílém Kříží se zdá být v nedohlednu. Ale není. Mezi 12,30 a 13,10 jej zdolávají všichni. Ve venkovní restauraci se občerstvujeme polévkou a čajem. Každý si měl vzít drobné na čaj, ale minimálně třetina buď neslyšela, nebo zapomněla, takže s oddílového platíme i spoustu čajů.  A pak zpět, tentokráte po kratší červené, kde se však dá na běžkách sjet jen asi třetina trasy. Jenže jaká? Úžasná. Dlouhé sjezdy, které nadchnou každého a přinesou spousty komických situací (zejména pádů:D ). Hanys tady urve botu a zbytek trasy jde skoro bos.

Na Doroťanku se dostaneme všichni před setměním. To je důležité. Pak už auty zpět na chatu, nazdobit stromeček, připravit cukroví, vysaunovat se… Hned po příjezdu ještě spořádáme čočkovku a pak už se chystáme na večer. Kdo je hotov se buď saunuje, nebo hraje playstation, na Vánočce si to jednou za rok můžeme dovolit. Kolem půl sedmé začíná hostina, cukroví, salát, řízek… Po večeři pár oficialit, musíme někoho povýšit, to padne na Julču a Joniho – vítáme nové kadety a na Alču, prokázala, že je dobrá a je z ní nový rádce. Někdo nám taky splnil nováčkovskou a dostal svou první odborku, viď Adél? Rozdalo se ještě pár odborek. Opravdovou radost měl Kolibřík a Zuzka za lyžaře. Taky jsme udělili nějaké březové lístky, no prostě slávy do haleluja. Pak ještě vyhlásit bodování, a to jak za listopad a prosinec, tak také celoroční. A k tomu se váže rozdávání odměn. Celá trachtace trvala skoro hodinu, ale vzhledem ke slavnostní náladě bez řečí a myslím, že snad i s radostí. Ještě je dobré vyzdvihnout Déčko pro Andělu, tato slečna nechyběla za celý rok skoro na žádné akci, krom jedné jednodenky a jedné schůzky a splnila tak podmínky jedné z nejtěžších zkoušek. A pak ještě důkaz věrnosti pro Maki a a a a a ….:)

A pááááák dárky, Ježíšek, dostalo se na všechny A to už jsme byli úplně hotoví, takže už jen relax, film, deskovky, playak, sauna…

V neděli si provoníme topinkami s česnekem a mazacím sýrem a hurá bobovat. Jsme na horách, tak proč sedět na chatě. Bobujeme až do 11 a pak to martyrium nakonec. Sbalit, najít všechny ztracené věci, uklidit… závěrečná fotka a domů pane Berka:)