Kalendář akcí
14151617181920
21222324252627
2829301234
Zápis z akce - POTÁBOROVKA (Klokočov)

Na letošní potáborovku jsme vyrazili na Krásnou základnu v Klokočově. No potáborovku, neoddílových a táborových bylo přesně nula, ale i tak je to pěkná tradice a třeba nás jednou pojede 50.

Klokočov je na Opavsku, ale nejkratší cesta vede přes Ostravu. Takže šup z autobusáku na hlavák, vlakem (poměrně plným, takže někteří stojí na chodbě) do Suchdolu a přestup na pomalík do Klokočova. V pomalíku hrajem první hru, každý musí zjistit, kdo z účastníků má např. kočku, sestru nebo ho baví fyzika. Tabulky se vyplňují poctivě.

V Klokočově na nás čeká Lucka a Scout a batožiny nakládáme do ní, teda do něj. Cesta na základnu trvá asi 45 minut, ale někteří v průběhu vypadají, jako by vyšlápli na Elbrus. Na základně se ubytujeme, vysvětlíme s i pravidla pobytu, zejména, že budou všichni poslouchat Hanyse (vedoucí nemusí, ale Hanys by se nezlobil). Pak vyrážíme do tělocvičny a zahrajeme si pár her, třeba vylepšenou obíhanou nebo procvičíme uzly. Kolem desáté jdeme spát, kdo nechce, zahraje nějakou deskovku.

Ráno rozcvička a Žizelův pekelně těžký kvíz a vlastně ještě snídaně. Pak vyrážíme směr Františkův dvůr, kde máme domluvenou projížďku na voze taženém koňmi. Cesta je ponurá, všude mlha, ale když dojdeme na Františkův dvůr, vyjasní se. A my můžeme ve dvou skupinkách vyrazit na projížďku. Kuňové nás provezou po loukách, asfaltkách, obcí i za humna. Jsou šikovní a projížďka je lepší, než jsem čekal. Druhá skupina mezitím obejde Františkův dvůr, kde jsou kuňové, krávy, kozy, staré vozy, kozy samozřejmě krmíme. Jak jinak.

Na dvoře je taky restaurace, která otvírá až v 11 a tak 10 minut čekáme. Následně do restaurace vtrhnou děti a jsou s omluvou vypoklonkování. Prvně mají vstoupit vedoucí. A není se čemu divit. Stylová restaurace, polévka dne za 89 a hlavní jídlo nejde pod 250. Trošku mi to v hlavě šrotuje, ale takhle je to naplánováno, tak se prostě plácnem přes kapsu. A hle přichází provozní a nabízí vepřovou panenku s babátovým pyré za lidových 80,-Kč. No neber to. Berem to. K tomu kofola a skvělé pohoštění je na světě.

Ve dvoře ještě využijem skluzavky a prolízačky a taky přivítáme Andrého, který přijel z Prahy.

Cestou zpět míjíme stáda krav, které pod rouškou hmy nešly vidět.

Na základně si odpočneme a vyrážíme ven, kde nás čeká střelba ze vzduchovky se zaměřovačem, flusačkami nebo kušemi. No ty kuše, naštěstí jsme to s dvěma šípy dostříleli, sedm jich prostě zmizelo. Taky jsme si dali lagori nebo poznávačku věcí.

Na večeři jsme chystali lassagne a že se nám povedly. Na večer jsme připravili popcorn a promítání Orla Edieho. Znavení jsme usli u deskovek.

Neděle se nesla zejména v rytmu balení a úklidu. Po obědě jsme vyrazili směr Vítkov, kde jsme ještě stihli rychlou sodovku a pak do vlaku, který měl už při výjezdu obrovské zpoždění.

Ale to neva, dospali jsme únavu, potrápili Zachyho se zapomenutým mobilem a vyrazili unavení, ale šťastní domů.

Hanys

Informačka:

POTÁBOROVKA (Klokočov)  18.-20. 10. 2019

Sraz: 18.10. v 15:50 Hlučín aut. Nádraží. Jede se v kroji !!!

Návrat: 20.10. 16:19 Hlučín ut. Nádraží

S sebou: 2 x 30minlístek, spacák, sportovní teplé oblečení na ven, čepice, oblečení do chaty, oblečení do tělocvičny+boty do tělocvičny,  pyžamo, přezůvky do chaty, hygienu, kpz, vázačku, blok a tužku, baterku, číslo na rodiče, dres, kartičku zdravotní pojišťovny, malý batůžek na výlet, věci sbalit do krosny kousek s nimi půjdeme a nesou se lépe než kufry, můžeme zapůjčit