Kalendář akcí
23242526272829
303112345
Zápis z akce - Trojdenka - Kyčera

Kyčera? To je ta chata s baterkama… To Vám asi řekne každý, kdo tam někdy byl. Chata nemá připojení na elektřinu a je osvětlena ledkami přes baterky napájené přes solar. Dlužno říct, že v hodně nižší kvalitě, než naše táborové osvětlení kuchyně a kanclu. Má to však své kouzlo.

A kouzlo mělo být dvojí.  Jedeme už asi na pátou zimní výpravu a tady to konečně vypadá, že bude sníh. Opětovně tedy bereme boby, pekáče, lopaty a všemožné další věci na sjíždění svahu po SNĚHU.

Doprava na Košařiska není v pátek nejlepší, a tak musíme jet Leošem. Přes net jde koupit jen 10 lístků, další Vám umístí do jiného vagónu, stejně nevíme, kolik nás pojede, takže volíme nákup na nádraží. Pokladna už nefunguje (tím myslíme od listopadu), pouze informace, dobře, koupíme lístky ve vlaku. Zde nás čeká velmi příjemná paní, která chce od každého kartičku s fotkou, každý lístek tiskne zvlášť a není schopna dát jinou cenu než špičkových 99,-Kč za osobu. Takže se nám cesta lehce prodraží a až budeme tuto výpravu dávat do účetnictví, tak se jistě onen 27 metrový lístek bude skvěle lepit do šanonu.

Po krkolomné cestě dorážíme před osmou na chatu, Hanys to třikrát otočí autem z chaty na zastávku autobusu (vždy bez řetězů) a většinu postupně odvozí autem. Samozřejmě ti poslední už v mezidobí ušli nejméně polovinu cesty po svých.

Na chatě zatápíme, vaříme čaj, ubytováváme se, seznamujeme se s pravidly a je devět. Dáme jen deskovky a hurá spát.

Ráno hned po snídani vyrážíme ven, u každé hry se rozdělujeme do jiných týmu, abychom mohli vše slušně vyhodnotit. Začínáme indiánskou honěnou, nedotčený sníh na hřišti k tomu přímo vybízí. Po honěné si zahrajeme kýblovku , tedy kombinaci házené, fotbalu a boje o míč. Po tomto turnaji si jen tak pro zábavu zahrajeme fotbal v hlubokém sněhu, přičemž záludnost tkví nejen v nepředvídatelných odrazech míče, ale také ve speciálním pravidle, každý se může míče dotknout jen jednou. A pak už hurá na svah. Chvíli jezdíme jen tak, ale pak si nachystáme závodní pytle na štafetu dvojic. Z kopce to pojede parádně, ale pak ten pytel vtáhnout nahoru… Po štafetovém závodě ještě stíháme závody psích spřežení. Závodí holky proti klukům, nebo lépe fenečky proti pejskům. A že jim to fenečky nandaly.

Na oběd nás čeká guláš, který precizně rozmrazil Žizi. Guláš je chutný, jen se pak nikomu nechce ven. Chvíli si dáme lehárko, ale ven musíme. Nepřijeli jsme tady vylehávat na chatě. Čeká nás Andrého trosečníci v mlze, následuje závod na sněžnicích, které jsme si v pátek půjčili a pohyb ve tmě. Především u Andrého trosečníků jsme se dost pobavili, jelikož slepci skutečně neviděli a často naráželi na protihráče, nebo našli úplně jiného hráče, než bylo zrovna potřeba.

A už bylo po 16 a my se šli zase zahřát do chaty. Prvně jsme si všichni zopakovali uzly, zejména Fanda se je pak slušně naučil a na schůzce mu je v nováčkovské podepíšeme. Nezbývalo, než si to rozdat v regatě.  Termín to byl příhodný, protože v tu samou dobu probíhalo v Ostravě mistrovství republiky ve vázání 6 základních uzlů, tedy ta pravá regata. Mezitím Hanys chystal večeři a jen si sem tam odskočil uvázat uzly ve svém rozběhu. Po regatě jsme si ještě zahráli nervičky, tedy postřehovou hru o hrách. Jednou si na ty hry s hrachem nechá Hanys udělat patent. Mezitím Hanys doklohnil čínu a rýži a mohlo se baštit.

Po večeři kluci vysvětlili dětem princip fungování lavinového pípáku a mohlo se vyrazit ven, tentokrát již za tmy. Venku se tedy v praxi zkoušel lavinový pípák, dvojice se snažili najít v terénu vysílač signálu. Potěšující je, že vysílač našli všichni a v lavině bychom tak snad přežili. Ti, co zrovna nehledali, se snažili na střelnici trefit za tmy balónky osvětlené pouze svitem svíček. I tady se docela dařilo a někteří ostrostřelci trefili na pět diabolek pět balónku a ve střelbě nemuseli dále pokračovat.

Po té, co všichni odstříleli a našli kamarády v lavině, bylo již, světe div se, skoro devět. Ten den tak utekl. Znovu dáme sušit věci a už jen v poklidu hrajeme BANG!, které řídí Kámo a Cech zlodějů, znovuobjevenou perlu naší sbírky deskových her.

V neděli ráno si dáme snídani a dáme se do úklidu a balení, kolem půl jedenácte máme skoro hotovo. Vyrážíme s batohy k autu, které zaplníme až po střechu a jdeme si zahrát poslední hru na hřiště. Stávají se z nás šermíři, kteří se snaží kordem v podobě dlouhého brčka zneškodnit soupeře tím, že se mu ze lžíce shodí pinkponkový míček. Tři kola stačí. Musíme ještě poobědvat, vytřít chatu a vyhlásit výsledky. Víkend převážně inspirovaný přežitím na sněhu a leteckou nehodou v jihoamerických Andách (zázrak v Andách) vyhrál Gryfon těsně následovaný, Macíčkem a Andělou s Bubušem. Vítězové si mezi sebe rozdělili termosku SIG, lékárničku a skládací misku, zejména si však všichni užili víkend venku s kamaráda, tedy aspoň doufám.

Jo a dolů jsme jeli zkratkou v pytlích přes les, Kámo ztratil botu a pak šel kus jen v ponožce, na Košařisku jsme však našly nějaké suché…

Hanys

Informačka:

Informačka Kyčera 19. - 21. 1. 2018

Sraz: pátek 19. 1. 2018 16:50 Hlučín aut. st. – bus 290

Návrat: 21. 1. 2018 15:03 Hlučín aut. st. – bus 281

Cena: 250 Kč

S sebou: 2 x 30minlístek, spacák, sportovní teplé oblečení na ven (vícero rukavic, čepice, oteplovačky), oblečení do chaty, pyžamo, přezůvky, hygienu, kpz, vázačku, blok a písátko, baterku, boby či obdobné

Jídlo: pátek večeře a snídaně v sobotu sladká vlastní ostatní v režii oddílu