Kalendář akcí
272829303112
Zápis z akce - VIP - Krumlovsko

VIP Pořešín

Letos jsme pro VIP zvolili statek v Jižních Čechách nedaleko Českých Budějovic a tedy nedaleko Českého Krumlova, Lipna, Rožmberku, ale ke všemu se dostaneme… Vyrážíme od LIDLu, tedy od hasičů, protože LIDL je momentálně rozebrán na prvočinitele. Ačkoliv v pravidelných intervalech informujeme, že je potřeba znát přesný počet účastníku, abychom zajistili přesný počet vozů, stane se to, že nás na sraz místo 32 přijde 27. To zjišťujeme zejména ve chvíli, kdy Sirka sedí v autě sám s Mambou. Vše tedy přeorganizováváme a  málem na srazu necháváme Sabču se sedačkou. Naše manévry nevydrží panička s Landcruisrem a s parkoviště odjíždí přes chodník. Někteří členové pak mají od rodičů zákaz, jelikož jedem auty, jak se chcete do Pořešína dostat vlakem? Naše vozy jsou pak údajně skořápky. Inu nejstarším vozem je Golf předchozí generace, průměrné stáří našeho vozového parku jsou 4 roky, někomu se prostě nezavděčíteJ

Kolem 16,30 vyrážíme, cesta je dlouhá, D1 ucpaná, závozníci stahují navigaci WAZE a po zácpě před Olomoucí se snažíme každé další vyhnout. Vcelku se nám to daří a rozcházíme se až u Tábora, kde se Hanys se svou novou károu vydává jinudy. V Táboře ještě stihne nakoupit a míří směr jih. Jenže po nějaké době zjišťuje, že je něco špatně, proč jsou Budějovice doleva? Zastavuje, s Žizelou kalibrují navigaci a zjišťují, že jsou Pořešíny dva. Naštěstí mají 90% cesty společné a zajížďka není nijak dlouhá. Mezitím volá Frenky, že nemůže najít chalupu správce, osudová chyba spočívá v záměně čísel, nejde o chalupu č.p. 32, ale 23. Vše však dobře dopadne a před půlnoci jsou všichni v pelíškách. Včetně Hanysova auta, tedy jeho osádky, auto stojí venku.

Ráno narychlo chystáme svačiny, snídáme a vyrážíme směr Český Krumlov. Před výšlapem na zámek stihneme projít historické centrum a rozhlédnout se z věže. Prohlídka zámku sice není jen pro nás, ale průvodce je úžasný, vtipkuje, říká zajímavosti a všechny nás to baví. A navíc toho o medvědech víme dost. Pak vyrážíme do zahrad a na otáčivé hlediště, uděláme krátký rozchod a k překvapení všech se ve sjednanou dobu scházíme na seřadišti. Teď směr Rožmberk, zde máme domluvenou dětskou prohlídku, kvůli objížďkám však nestíháme, voláme a domlouváme pozdější čas. Vše úspěšně. Nicméně dětská prohlídka by asi měla vypadat jinak. Paní sype naučené fráze, letopočet za letopočtem a naše někdy i vtipné poznámky, hlášky či chytré postřehy zcela ignoruje. Nejvíc jí pak rozhodí, když při představování Gryfonů zjistíme, že nám chybí Dave, vypadá, že se snad zhroutí. My s ledovým klidem vyjdeme na nádvoří, kde náš čeká trojka Dave, Kámo a Zachy a vyčiní nám , že jsme se ztratili. Rychle je bereme pod svá křídla, pokračujeme v prohlídce. Průvodkyně lehce bílá, zapomíná jména, námi navrhované jména  a historky nebere. Zakončení prohlídky korunuje bizardní svatba na zámku. V podzámčí zhlédneme naší (asociační) novou základnu s nepublikovatelným závěrem. A teď honem na Lipno.

Lipno je super, vstupné sice dražší, ale po několikáté a ne naposled využíváme toho, že tvoříme solidní rodinné balíčky 2 dospělí a 3-4 děti. Dostáváme se na takovou cenu, že je to proti běžnému vstupnému až směšné. Stezka v korunách stromů pak nabízí mimojiné atrakci v podobě tobogánu. Toto necháváme děti zaplatit z kapesného, konečně utratí peníz za něco rozumného. Na náhorní plošině sledujeme neskutečné mraky pylu z lesů pod námi, bohužel jej následně sledujeme i na našich karoseriích na parkovišti. Cesta na vrchol stezky je pak dlážděná spousty atrakcemi, které v některých slabých jedincích vyvolávají panický strach. Po skluzu dolů nás čeká Stezka lesa, kde je rozchod na cca hodinu, batohy ukládáme do vozíků, které si pod patronaci berou vedoucí a při množství návštěvníků musí prokázat dostatek abstraktního myšlení, aby se mezi návštěvníky bez újmy protáhli.

Po návratu brigádničíme, sečeme trávu vypůjčeným křoviňákem, sbíráme větve a taky plníme úkoly z Hořcové výzvy. Nezapomínáme ani na jídlo a vydatně večeříme.

V neděli vyrážíme na výšlap do nedaleké Besednice, což je vesnička s typickou jihočeskou architekturou a taky s hospodou a zmrzkou. Po cestě vyšlápnem na rozhlednu a míjíme opravdu luxusní penzion s bizony v Malči. Po návratu na chatu obědváme, brigádničíme a odpoledne vyrážíme na prohlídku zříceniny hradu Pořešín. Pan průvodce je žoviální, vytahuje historky jednu za druhou, byť ta hlavní je dosti krvavá. Vysoutěžíme si asi 7 pohlednic a prohlídku si užíváme. Večer se pak vyrážíme vykoupat do Třeboně, kde navštěvujeme místní lázně, opětovně využíváme rodinných slev a šup se koupat. Který dutohlav vymýšlel místní pravidla je však záhadou. Dítě se smí v dětském bazénku koupat od 1 roku, předtím je snad toxické? Tobogán v délce 7,26 metrů od 10 let? Prokázání věku pro jízdu na tobogánu kartičkou. Žádná výjimka pro děti pod dozorem. No potěš. I tak si to však užíváme a na chatu se vracíme před 10.

V pondělí nás čeká sjezd Vltavy, přes zácpy nestíháme, nejsme to však schopni sdělit našemu dodavateli lodí, protože Hanys plní den bez mobilu. Ale šťastně se shledáme v kempu za Krumlovem a z vleku sundáváme plasťáky, jelikož nafukovačky ještě nejsou ze skladu dovezeny. Poradíme si i tak. Na břehu probíhá školení, to pak pokračuje i na klidné vodě před první jezem. Ovšem vzhledem k průběhu následujících hodin měli být téměř všichni pozornější. První jez projíždí Jarda s Jonášem zádi vpřed, celkově se cvakne 10 lodí z 12 a někteří propadají beznaději. Nicméně nakonec je celá plavba obrovským zážitkem, byť např. Zuzka je část cesty velmi trudomyslná, Sabča chce Hanysovi vyskočit z lodi a Freestylera honí mrtvý muž. Vltava je pak nefér v tom, že cca polovina jezů je bez vody a nelze je sjet.  Ve Zlaté koruně si pak odpočineme před cestou na chalupu, děti nakupují hlouposti, a když je hlídáme, chytře nás obcházejí. Po návratu na chalupu chystáme oheň na opékání párku, které např. Sirka ze začátku sleduje ze stromu. U opékání se dozvídáme, že v Opavě je Mengeleho gymnázium a další perly, škoda mluvit :D

V úterý ráno se balíme a vyrážíme směr Budějovice, konkrétně pivovar. Domluvenou prohlídku těsně nestíháme, ale jsou na nás velmi milí a počkají. Po příjezdu hlasujeme o tom, zda s námi může partička ze Slovenska, proč pak ne bratři. Průvodkyně je sličná a příjemná, ochotně odpovídá na naše dotazy a ve chvíli, kdy se dostáváme k ochutnávce, nám trošku zatrne. Tolik kelímků, většina řídí, ale nakonec je to s pomocí slovenských kamarádu akorát a na každého neřidiče vyjdou maximálně 4 deci piva. Pak ještě zavítáme na jedno z celkově největších a největší čtvercové náměstí v republice a hurá domů.

Bylo krásně.

Hanys

Informačka:

Motivace: Český Krumlov, České Budějovice, Lipno, Rožmberk, sjezd Vlaty

Sraz: pátek 27. 4. 2018 v 16:00 u LIDLu (hasičů)

Návrat: 1. 5. 2018 16:00 – 17:00 tamtéž – upřesníme cstou podel dopravní situace

Cena: 700,-Kč

S sebou: spacák, karimatka, oblečení na výšlapy, oblečení do chaty, pyžamo, přezůvky, plavky, hygienu, kpz, vázačku, blok a písátko, baterku, dobré boty na výšlapy, plavky, rychleschnoucí oblečení na lodě (šusťákové kalhoty, bunda, sofshell mikina a podobně), sandále, baťůžek na výšlapy, láhev na pití, sluneční brýle, kšiltovka, kdo potřebuje – vezme si podsedák do auta

Jídlo: pátek večeře a jídlo na cestu